Selamat datang di blog haram patah, blog orang mustadh'afin, yang menyediakan bacaan bahasa melayu sederhana, blog yang memberi sikap haram patah dalam perjuangan dan kehidupan, selamat membaca dan menimba wawasan

Surat Tanya Dan Do’a Di Hari Fitri

| |

fajar waktu pagi sungguh indah, hari raya fitri di bumi para ulama semenanjung sungguh kelabu, tidak ada keindahan didalam suasana yang penuh dengan jalan yang tidak ketentuan, anak kecil bangun pagi untuk memakai baju baru dengan mata sayu, kemana ayah ku tidak bersama hari raya pada tahun 1430 hijriah ini?, maka seorang ibu memaling wajah untuk menjawab, ayah mu pergi ditempat lain, linangan air mata ibu pun mengalir.
Hai sang fajar di pagi hari, apakah kau mendengar rintisan anak-anak Patani, hai orang yang digelar bijak pandai dan gelaran akademik tinggi, bahasa apakah yang kalian dapat mengobati hati anak-anak Patani, dimana jawaban mu?, apakah ada di ruang berkelas bintang lima, apakah jawaban kalian ada di hotel-hotel mewah, hai fajar pagi hari, apakah kau ada jawaban?, hai para alim ulama, apa yang kalian do’a untuk anak-anak Patani, hai para pejuang yang gagah berani yang ada gunung tinggi, apakah kalian mahu membela anak Patani dari tangan-tangan latnatullah dan para penjilat murahan, ya Allah beri lah para pembela dari hamba-hamba mu yang sholih kepada anak-anak Patani.

3 ความคิดเห็น:

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Wahai Anak Ku.! Jangan Nangis Lagi..Kuatkan semangat Mu..teguhkan Azam mu..Ayah Mu Pergi..memikul Amanat ILAHI RABBI.

Wahai Anak Ku.! Jangan Meratap Lagi..Subur Kembangkan Diri Dengan Sifat Kelelakian Sejati...Ayah Mu Terbang Ke Langit Tinggi..Mengadap Tuhan Izzati.

Wahai Anak Ku..!! Jangan Bersedih lagi...Lengkapkan Diri dengan Jiwa PerWira perkasa..Baluti Diri mu Dengan Semangat kental Seorang Pejuang...Kini..AYah Mu..Rehat Dlam Kelambu besi.

:Generasi Muda Mudi penerus perjuangan Kemerdekaan PATANI..kini..berkembang subur di Ranah bertuah..Bumi Shuhada.."'

Penderitaan mendidik dan mengajar Kita Erti Kesabaran .
YupS..!!!DonT Cry baby....

Anonymous said...

kepada Pak-DeeN
...
sungguh kata-kata yang ditulis itu sangat menghibur pada anak-anak..
jiwa anak wajib dibina dengan keadaan yang serba untuk mengenali diri lebih dini..
...
ada dimana orang bijak pandai bangsa melayu Patani...?
makan duit kaji kot Negeri orang lain po...?
waso nak lihat kata-kata orang pandai weh!

Post a Comment