Selamat datang di blog haram patah, blog orang mustadh'afin, yang menyediakan bacaan bahasa melayu sederhana, blog yang memberi sikap haram patah dalam perjuangan dan kehidupan, selamat membaca dan menimba wawasan

TUNAI SUDAH JANJI SETIA

| |

Bagaimana ini komandan!?, kita semua yang ada didalam rumah ini sudah dikepung setiap arah. Ambil sikap!, kita lawan!, lebih baik kita mati disini daripada kita menyerah pada musuh Siam kaparat!, kita pejuang kemerdekaan Rakyat Patani, kita para tentara Rakyat bukan pecundang Bangsa, ambil sikap!. Siap komandan!. Kira-kira begitu lah para pejuang yang bertahan didalam rumah didaerah khokpo, wilayah Taning.

pada tanggal 17 november 2009, pukul 13.00, Telah terjadi pertempuran yang memakan waktu lebih dari 4 jam, antara tentara Siam dan para pejuang kemerdekaan Patani yang bertahan didalam satu rumah didaerah khokpo, kawasan Taning, pertempuran yang sangat dahsyat, para pejuang hanya satu regu unit kecil 6 orang, ala susunan para komando dunia SEAL, hanya ada satu laras senjata AK.47, M.16 satu laras, dan dua laras senjata pendek, melawan ratusan para tentara Siam yang dilengkapi dengan persenjataan yang lengkap, akibat pertempuran yang tidak seimbang itu, terdapat 6 orang pejuang yang gugur, dan 2 tentara Siam yang sakit berat.

Hari ini para pejuang patani yang gugur, yang insyaallah akan mendapat Syahid dari Allah S.T.W. Keberanian telah terbukti dari 6 orang pejuang kemerdekaan Patani yang gugur didaerah khokpo, kawasan Taning. kita yang masih hidup sebagai manusia melayu patani, patut kita memberi tabek hormat kepada 6 orang pejuang itu tadi, terlepas dari perbedaan pemikiran dan aliran pemahaman, 6 orang pejuang itu adalah para lelaki satria, patriot Bangsa Melayu Patani, lelaki Sholih, lelaki yang tegap berdiri sembahyang lima waktu sehari semalam, kini 6 orang lelaki itu telah selamat tinggal pada anak istri dan kerabat mareka yang dicintai, kini 6 lelaki itu menuju pada tuhan untuk membuktikan diri, sebagai seorang yang berjanji setia pada Agama, Bangsa dan Negara, selamat tinggal kawan pejuang ber-enam, kami yang masih hidup akan turuti nilai-nilai keberanian kalian dan kebenaran, kalian sudah usai janji Setia, teruskan lah perjuangan ini dengan jiwa lapang dan yakin pada pertolongan Allah S.W.T. Insyaallah Jaya!.

By: Haram Patah

0 ความคิดเห็น:

Post a Comment